Vragen over uw verblijf

Wat neemt u mee voor een opname?

  • Identificatiebewijs met uw BSN-nummer (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument)
  • Verzekeringsbewijs
  • De medicijnen die u gebruikt
  • Gewone kleding voor overdag
  • Makkelijk zittende kleding voor tijdens de therapie, bijvoorbeeld een joggingbroek en T-shirt
  • Stevige schoenen met een stroeve zool (liefst veterschoenen). We raden u af om sloffen te gebruiken vanwege het gevaar van uitglijden.
  • Ondergoed, pyjama en badjas
  • Toiletspullen
  • Slippers die nat mogen worden (voor bij het douchen en bij het zwembad)
  • Zwemkleding
  • Wekker
  • Mobiele telefoon (gebruik van mobiele telefoons is toegestaan behalve tijdens de therapie en tijdens de maaltijden)
  • Iets om te lezen
  • Koptelefoon voor radio/tv

Wat zijn de bezoektijden?

Bij De Hoogstraat zijn er geen vaste bezoektijden; spreek zelf met uw bezoekers af om rekening te houden met uw behandel- en rusttijden.

Uw bezoek kan tegen betaling mee-eten. U kunt het bezoek in het restaurant ontvangen, of met uw bed naar beneden komen als u aan bed gebonden bent.

Kunt u post ontvangen en versturen?

  • Gefrankeerde post verstuurt u via de receptie. De post wordt iedere werkdag rond 17.00 uur opgehaald.

Met hoeveel mensen slaapt u op een kamer?

In de kliniek zijn er een- en tweepersoonskamers met aangrenzend sanitair en een klein kluisje voor waardevolle spullen. De sleutel hiervoor ontvangt u van de verpleging. Er wordt gemengd verpleegd en kamerwisselingen kunnen voorkomen.

Hoe en hoe laat worden de maaltijden aangeboden?

U eet in het restaurant of op de afdeling. Dit is afhankelijk van uw behoefte aan hulp bij het eten. Op vrijdagavond en in het weekend serveren wij alle maaltijden op de afdeling. Ook kunnen gasten tegen betaling mee-eten.

Voor een warme maaltijd (lunch) vragen wij u om te reserveren voor 10.00 uur bij de voedingsassistente. De betaling gaat aan de kassa in het restaurant. Het mee-eten van bezoek in het weekend bespreekt u met de verpleging.

Etenstijden restaurant (weekdagen):

  • Ontbijt: 08.00 – 09.45  uur
  • Lunch: 11.45 – 12.45  uur
  • Avondmaaltijd: 16.45 – 17.45 uur (vrijdag op de afdeling)

Waar kunt u uw eten en drinken bewaren?

In de huiskamer op de afdeling staat een bruikbare koelkast. Wij verzoeken u om op elk product een sticker te plakken met uw naam en de datum waarop u het in de koelkast plaatst. Wij verwijderen producten die over de houdbaarheidsdatum zijn of niet gestickerd zijn, in verband met de hygiëne.

Kunt u bij De Hoogstraat kleding wassen?

U, uw partner, ouders of familie zorgen in principe zelf voor uw was. Indien nodig kunt u de wasmachine en wasdroger Vraag de verpleging waar de machines staan.

Wat is de WiFi?

Wij bieden gratis WiFi aan voor u en uw bezoekers. U kunt inloggen op het netwerk ‘De Hoogstraat gasten”. Een wachtwoord is niet nodig.

Vragen over uw behandeling

Biedt De Hoogstraat medische hulpmiddelen zoals een rolstoel of een aanpassing?

Als u een rolstoel of rollator nodig heeft, bieden de ergotherapeut en de fysiotherapeut u advies. Tijdens klinische behandeling krijgt u indien nodig de eerste tijd een rolstoel of rollator in bruikleen. Als u voor dagbehandeling komt, bespreekt de ergotherapeut samen met u de mogelijkheden.

Mag u het weekend naar huis?

Zo gauw uw gezondheid en de situatie thuis het toelaat, gaat u in het weekend naar huis. De verpleging bereidt dit weekend voor en bespreekt het achteraf met u. Wij stemmen uw behandeling af op problemen die u thuis tegenkomt. Het weekend duurt van vrijdagmiddag na de laatste therapie (voor de jeugdafdeling niet voor 16.00 uur) tot zondagavond 20.00 uur.

Regelt De Hoogstraat vervoer naar het ziekenhuis?

Als uw revalidatiearts u verwijst naar een specialist in een andere medische instelling, regelt en vergoedt De Hoogstraat het vervoer. Gaat u zonder verwijzing van de revalidatiearts, dan regelt u dit zelf. Ook voor vervoer van en naar huis tijdens weekendverlof zorgt u zelf, tenzij de zorgverzekeraar dit in bepaalde gevallen vergoedt. Informeer naar de voorwaarden.

Overig

Wat te doen bij brand?

Het gebouw van De Hoogstraat is goed beveiligd tegen brand, met rookdetectors die de brandweer automatisch waarschuwen. Volg bij een brandmelding de instructies op van BHV’ers, die herkenbaar zijn aan hun feloranje hesjes. Gebruik nooit de liften en houd vluchtwegen vrij.

Wat te doen bij diefstal?

De Hoogstraat is niet aansprakelijk voor diefstal. We raden u aan waardevolle spullen zoveel mogelijk thuis te laten.

Ik heb een klacht

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over uw behandeling en begeleiding. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wij hopen dat u de moeite wilt nemen om ons dat te laten weten. We kijken graag met u wat we beter kunnen doen.

Meer informatie

Heeft u nog vragen? Dan kunt u terecht bij uw arts, de behandelaars of andere medewerkers.